Nieuw Geldwisselkantoor in Ridderkerk

RIDDERKERK - Ridderkerk is een nieuw geldwisselkantoor rijk. Geldwisselkantoor, een dienst van familiebedrijf Goudwisselkantoor, is met bijna zeventig locaties het grootste valutawisselkantoor van Nederland.

Geldwisselkantoor wil het wisselen van buitenlandse valuta in Ridderkerk weer uitgebreid toegankelijk maken. Eind 2016 verkreeg de organisatie de officiële wisselvergunning van De Nederlandsche Bank. Na een zorgvuldige voorbereiding zijn de wisselactiviteiten nu officieel gestart.

Met de komst van de euro zijn de mogelijkheden voor het wisselen van buitenlandse valuta sterk afgenomen. Veel banken en wisselinstellingen hebben hun wisselactiviteiten beëindigd of aanzienlijk teruggebracht. Geldwisselkantoor keert het tij door valuta wisselen weer lokaal mogelijk te maken. Vanaf heden kunnen bijna alle soorten buitenlands geld ingewisseld worden bij Geldwisselkantoor Ridderkerk, waarvan het mobiele kantoor iedere vrijdag te vinden is aan de De Genestetstraat 36.

Ook munten
Voor het wisselen van geld kan men altijd zonder afspraak terecht bij het Geldwisselkantoor. Ze accepteren niet alleen bankbiljetten. maar wisselen ook buitenlandse munten in. Zelfs veel munten en biljetten die geen wettig betaalmiddel meer zijn kunnen worden omgewisseld. Dat geldt ook voor oude Nederlandse bankbiljetten. Vanaf eind dit jaar zijn bij Geldwisselkantoor ook de gangbare valuta zoals de Amerikaanse Dollar, Britse Pond en Zwitserse Frank bij Geldwisselkantoor uit voorraad verkrijgbaar.

Privacy
Geldwisselkantoor vindt de privacy en veiligheid van klanten belangrijk. Daarom wordt er geen geld gewisseld aan een loket, maar in een aparte en discrete ruimte waar de klant zelf bij aanwezig is. Wisseltransacties worden contant uitbetaald.

Geldwisselkantoor is een onderdeel van Goudwisselkantoor, een Nederlands familiebedrijf met ruim dertig jaar ervaring in munten, bankbiljetten, edelmetalen, sieraden en meer (verzamel)objecten. Goudwisselkantoor maakt deel uit van De Ruiter Groep uit Klaaswaal, onder de rook van Rotterdam.