Foto: Het Pannenkoekenhuis Oosterpark, gezien vanuit de lucht

Gezellige uitjes voor senioren

RIDDERKERK - Net als vorig jaar organiseert Sport en Welzijn weer leuke activiteiten voor Ridderkerk senioren in de zomerperiode. Onder andere een bezoek aan het  Johannes Post Museum met een vaartocht over de Waal' en een wandeling door het Oosterperk met een pannenkoek na afloop staan op het programma.

Op dinsdag 11 juli krijgen de deelnemers in het Johannes Post Museum onder meer het capitulatielokaal bekijken en kunnen er reisjes met de 'tijdmachine' worden gemaakt. Naast het museumbezoek kan men onder het genot van een drankje instappen in een van origine Amsterdamse rondvaartboot, waarbij over de Waal door Rijsoord wordt gevaren. Het programma is van 14.00 tot 17.30 uur en deelname kost € 23,50 per persoon.

Op vrijdag 14 juli is het uitje met de wandeling en pannenkoeken van 11.00 tot 14.00 uur. Men wordt in het pannenkoekenhuis ontvangen met een kopje koffie of thee, waarna een korte wandeling door het prachtig groene Oosterpark volgt. Wie slecht ter been is kan meedoen aan spelletjes als sjoelen en rummikub. Rond 13.00 uur kan iedereen genieten van een heerlijke pannenkoek naar keuze. Deelname aan dit uitje kost € 15,--.

Voor inschrijving en betaling kan men terecht bij de balie van Sport en Welzijn aan de Schoutstraat 5 in Ridderkerk. Er kan ook met de Ridderkerkpas afgerekend worden. Het volledige van het Zomerfestijn voor senioren is te vinden op: www.sportenwelzijn.nl. Voor meer informatie kan men terecht bij Henny de Wilt of Jesper Lagendijk via 0180-432350.