De cheque voor Cambodja werd bij de meubelopslag gepresenteerd

Snuffelgift voor kinderhuis

RIDDERKERK - De Stichting Kinderhuis Cambodja heeft 1250 euro gekregen uit de opbrengsten van het Ridderkerkse Snuffelpand.
Deze gift komt ten goede aan een kinderhuis in Siem Reap. Dit huis werd acht jaar geleden opgericht door de huidige Cambodjaanse directrice, mevrouw Sopheap, die door omstandigheden de zorg kreeg toebedeeld voor enkele kinderen. Vervolgens heeft ze die zorg uitgebreid tot op dit ogenblik 33 kinderen in de leeftijd van 2 tot 19 jaar. Het zijn ouderloze kinderen die ook niet meer door andere familie kunnen worden opgevangen. Vaak hebben zij in hun jonge leven al een trieste geschiedenis achter de rug. Het kinderhuis was tot eind 2010 gevestigd in Phnom Penh en verkeerde tot dan in relatief goede doen. Toen raakte het in het grote financiële problemen. Enkele maanden later had het na vele omzwervingen weliswaar een huis betrokken in Siem Reap en gingen de kinderen weer naar school, maar aan alles was gebrek. Het ergste was het gebrek aan voedsel en met name dat heeft geleid tot het oprichten van de Stichting Kinderhuis Cambodja. Deze stichting probeert vooral met vaste donateurs het bestaan te waarborgen. Door het wegvallen van enkele grote sponsors en de opvang van meer kinderen komt men nu structureel geld tekort. Berekend is dat er veertig mensen nodig zijn die bereid zijn om € 25,-- per maand te steunen.
Verkoop
Op zaterdag 1 juli heeft het Snuffelpand de maandelijkse verkoop. Veel tweedehands spullen zullen weer van 10.00 tot 16.00 uur uitgestald staan in de winkel aan het Dillenburgplein in Slikkerveer. Daarnaast is men zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur ook welkom bij de showroom annex meubelopslag aan de P.C. Hooftstraat in Ridderkerk.