Kindercoach Marjet van Noordenne nam de handschoen met Inge en Rebecca op

Pubers hebben baat bij Bikkeltraining

RIDDERKERK - De Bikkeltraining bij Lowster Coaching in Ridderkerk maakt onzekere pubers sterker. Na het volgen van deze weerbaarheidstraining durven Rebecca (13) en Inge (16) zelf aan een journalist van deze krant te vertellen dat ze veel baat hebben gehad van deze lessen.
"Ik had zo weinig zelfvertrouwen dat ik niet eens een vraag aan mijn leraren durfde te stellen. Dat doe ik nu wel" vertelt Inge, die na vier sessies bij Lowster al flink heeft kunnen afrekenen met haar faalangst: "Bij mij leeft vaak het idee dat ik het niet kan waarmaken. Als je dat bij voorbaat denkt, kun je het ook niet. Ik heb hier geleerd dat ik realistisch moet denken en dat ik echt wel dingen kan."
Rebecca herkent zich er helemaal in. Ook zij klapte door haar verlegenheid vaak dicht en zat bij een opdracht onzeker in de klas. Door de zenuwen vergat ze vaak alles wat ze geleerd had. Nu kan ze daar met een beter gevoel mee omgaan. "Ik raak nu niet meer in paniek bij een foutje. Dat beinvloedt mij nu niet meer negatief. Ik kan positief doorgaan. Bij tegenslag kan ik het naar die gedachte omzetten" zegt ze.
Kindercoach Marjet van Noordenne hoort trots de twee jongedames aan. "Deze meiden zijn nu een stuk relaxter. Ze hebben geleerd om van eigen kracht uit te gaan en dat het niet erg is om af en toe een missertje te hebben."
Dat resultaat werd niet alleen bereikt met praatsessies. Onderdeel van de Bikkeltraining waren ook ademhalingsoefeningen om helemaal tot rust te komen. Spontaan werden er ook bokssessies gehouden. "Dat was bijna symbolisch voor hun zelfvertrouwen. In het begin durfden ze niet hard te stoten. Daar moesten ze zich echt overheen zetten. Maar ook dit gaat ze nu prima af."
Voor meer informatie over deze speciale puberlessen: www.lowstercoaching.nl of 06 2171 4121.