Avond4daagse voor ouderen

RIDDERKERK - Elk jaar doet Reyerheem mee met de avondvierdaagse in Ridderkerk. Maar door de verhuizing in Reyerheem in diezelfde week, lukte het dit jaar niet om mee te doen. Daarom wordt van 11 t/m 14 september een eigen wandelvierdaagse georganiseerd, samen met verschillende partners uit de buurt.
Met dit idee is er inmiddels een team van zorgcentrum Reyerheem, zorgcentrum Riederborgh en wandelclub Stapvoorstapinbeweging. Daarnaast werkt de organisatie samen met de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) en de vrijwilligers van de avondvierdaagse. Met zowel Reyerheem en Riederborgh als startplaatsen zal er vier avonden met twee groepen gelopen worden.
Men kan aan deze dagelijkse vijf kilometer ook meedoen met een rolstoel en begeleider. Elke avond ontmoeten de twee groepen elkaar op een centraal punt, waar een versnapering wacht. De slotavond wordt net als de grote avondvierdaagse gevierd op het Koningsplein, waar de deelnemers ook een officiële vierdaagse medaille krijgen.
Deelname aan dit evenement kost € 5,--. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Karin de Rooij, dagbestedingscoach bij Aafje.