Veel bedrijven sponsoren Simon Koster voor kinderhulp in Roemenië

Fietsen naar een dubbel streefbedrag

Op maandag 10 juli om 7.00 uur is Simon Koster op de fiets gestapt voor zijn tocht van Ridderkerk naar Constanta aan de Zwarte Zee in Roemenië. Hij zal in vijf weken ongeveer 3500 kilometer onder de pedalen laten gaan.
Simon heeft alle veel ervaring in lange fietstochten. Zo ging hij onder andere naar de Noordkaap en Sint Petersburg. Dit jaar viel de keus op Constanta en omdat het in Roemenië ligt is het idee ontstaan om ook iets te kunnen betekenen voor kinderen die het daar vanwege de armoede heel slecht hebben. Via een vriendin kwam Simon terecht bij de Ridderkerkse Stichting Draagt Elkanders Lasten die in Roemenië een drietal opvangprojecten voor kinderen ondersteunt: twee kindertehuizen in Cluj Napoca en een kinderopvang in Botosani, een van de armste gedeelten van het land. Simon wil graag iets voor deze projecten betekenen en achterliggende weken werden o.a. via deze krant, maar ook via social media en kerkbodes sponsors gezocht. Als streefbedrag werd door Simon uitgegaan van 1 euro per kilometer, € 3500,- dus. Na een paar weken moest dit al worden bijgesteld naar € 5000,- en ook dit moest weer worden bijgesteld naar 2 euro per kilometer, € 7000,-. Bij het vertrek van Simon stond de teller op € 6200,-. Een geweldig bedrag. Omdat alle kosten van de reis door Simon zelf worden betaald is de totaalopbrengst voor de kinderhulp. Per dag fietst Simon gemiddeld 140 kilometer en daarmee hoopt hij op 12 augustus in Constanta aan te komen. Wilt u ook nog uw bijdrage leveren? Er kan nog worden gestort op NL30 INGB 0670 471 046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v. fietstocht.