Jong talent voor de radio

RIDDERKERK - In de afgelopen weken werd door Jamilia de Jong, Sem van der Ploeg en Maykel Vermeulen van OBS de Reyer hard gewerkt aan hun eigen radio-uitzending 'Live Summer Specials'. Op woensdag 28 juni was het dan eindelijk zover. Enthousiast en vol energie bestormden de drie radio-dj's in de dop de studio van Radio Ridderkerk. In het begin wat nerveus, maar met volle overgave namen zij voor een half uur tijd het programma Riddermatinee over. Onder de technische leiding van Michel van der Graaf en Hans Magito zenden de kinderen een zelfgemaakte, maar vooral fantastische radio uitzending uit.
Het Radio project, waaraan Jamilia, Sem en Maykel deelnamen, is een samenwerkingsproject van RTV-Ridderkerk en de Brede School Ridderkerk. Bijna een jaar geleden startte het eerste Radio-Project onder leiding van Rio-Sarah Nederveen. In dit afgelopen jaar hebben vele basisscholen deel kunnen nemen aan het project, waardoor veel enthousiaste basisscholieren in staat waren om een eigen radio-uitzending te maken. In dit schooljaar zijn de luisteraars meer dan 10 radio-uitzendingen voorgeschoteld. Elke radio-uitzending was steeds weer net ietsje anders. Er zijn een hele reeks speciale (on)bekende gasten bij de kinderen in de uitzendingen op bezoek geweest. Terugkijkend kan geconcludeerd worden dat er heel wat jong radio-talent te vinden is in Ridderkerk en dat wij niet kunnen wachten om het nieuwe talent in het volgende jaar te horen.