Met mantelzorgers naar imkerij

Karaat Mantelzorg houdt op 15 augustus een tuin- en biijenexcursie voor Ridderkerse mantelzorgers en hun zorgvragers.

Met dit uitstapje zal men de Oudhollandse tuinen van Imkerij het Schuurtje in Loosdrecht bezoeken. Er kunnen maximaal 48 mensen deelnemen. Kaarten zijn vanaf 17 juli te koop bij Karaat Mantelzorg aan de Schoutstraat 5. Deelname kost € 15,-- per persoon.

Voor het bezoek aan de imkerij zal de groep om 8.45 uur verzamelen bij de Schoutstraat 5. Het vertrek uit Ridderkerk is om 9.00 uur. Om 10.15 uur worden de deelnemers in Schoonhoven ontvangen met koffie/thee en een puntje honingnotentaart/appeltaart. Het programma start met de lezing en/of rondleiding over het belang van de honingbij en haar producten voor ons en de natuur. Daarna volgen een proeverij van honing en honingwijn en de demonstratie kaarsen maken van bijenwas. Men kan daarbij ook zelf aan de slag met een plaat bijenwas. De workshop bestaat uit het rollen van één kaars en deze decoreren met een opprikbijtje. Het programma duurt ongeveer twee uur en aansluitend is er een Boerenlandlunch. Rond 14.00 uur vertrekt de groep weer richting Ridderkerk.