Politiehelikopter in de nacht

Flink wat Ridderkerkers werden in de nacht van dinsdag op woensdag uit hun slaap gehouden door een politiehelikopter. De helikopter werd rond 01.00 uur ingezet bij de zoektocht naar twee vermiste meisjes in Alblasserdam.

Het heen en weer vliegen nabij de rivier bracht de helikopter ook een paar keer boven Ridderkerk. Veel mensen sloegen hun ramen open om te kijken waar dit aanhoudende geluid vandaan kwam. Volgens de politie werd de helikopter bij hoge uitzondering in de nachtelijke uren ingezet. Er zijn afspraken dat dit in principe 's nachts niet gebeurt, maar men was er op gebrand om de meisjes van 7 en 13 jaar zo snel mogelijk te vinden. De kinderen waren 's avonds om 21.30 uur voor het laatst gezien in Alblasserdam. De uitgerukte politiemacht hoefde niet tot diep in de nacht te zoeken. Na een tip werden de vermiste meisjes nog voor 01.30 uur in goede gezondheid aangetroffen.