Kwartet brengt gitaarklassiekers

Op vrijdag 21 juli spelen The Revivals in het centrum van Ridderkerk. Deze groep, gevormd door vier pensionado's, speelt klassiekers uit de hoogtijdagen van de instrumentale gitaargroepen.

The Revivals zijn Arnout Rietveld (sologitaar), Ger Ochse (slaggitaar), Lammert Smit (basgitaar) en Henk Westerdijk (drums). Alle vier speelden ze vanaf de jaren zestig in verschillende bandjes en zijn ook nu nog actief in coverbands. Als kwartet delen ze de liefde voor gitaarmuziek uit de sixties. Op hun repertoire staan nummers van onder meer The Shadows, The Spotnicks, The Ventures, Johnny & The Hurricanes, The Jumping Jewels en de Maskers.

Vrijdagavond zullen die oude geluiden van 19.30 tot 20.30 uur op het Sint Jorisplein klinken onder de luifel van winkelcentrum De Ridderhof. Ook dit optreden vindt plaats in de reeks zomerconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk.