Locoburgemeester kwam naar het echtpaar Batenburg met bloemen en de huwelijksakte van 65 jaar geleden

Akte van 65 jaar geleden

Locoburgemeester Henk Dokter verraste maandag het Ridderkerkse echtpaar Batenburg-de Vroed met een kopie van hun huwelijksakte. Het paar trouwde op 22 juli 1952 in Ridderkerk. Evacuatie vanuit Strijen bracht Dirk Batenburg in de oorlogsjaren naar Ridderkerk, waar hij later zijn in Rijsoord geboren bruid ontmoette. Het echtpaar woonde 51 jaar aan de Kerkweg. Ze verhuisden naar het Kloosplantsoen en wonen nu aan de Brasem. Dirk Batenburg werkte 40 jaar als monteur voor een autobedrijf in Rotterdam. Met zijn stuurmanskunst was hij 32 jaar vrijwilliger bij de Ridderkerkse brandweer.