Elke middag staan er drie bekers op de prijzentafel

Vier vismiddagen voor jeugd

RIDDERKERK - De jaarlijkse viswedstrijden voor de Ridderkerkse jeugd beginnen op maandag 31 juli op een nieuwe locatie. De dobbertjes gaan die middag uit in de plas bij Donkersloot.
In dit water nabij het gebouw van Scouting Sint Joris aan de Baden Powellstraat zal gevist worden van 14.00 tot 15.30 uur. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur. Groene vlaggen van de Stichting Evenementen Ridderkerk zullen de vislocatie markeren.
Een SER-werkgroep organiseert de vismiddagen voor kinderen tot en met 14 jaar weer in samenwerking met hengelsportvereniging De Waal. Na de openingswedstrijd in Slikkerveer wordt op dinsdag 11 augustus gevist aan de Rijnsingel in Bolnes. Op woensdag 2 augustus is de vismiddag aan de Rembrandtweg in Ridderkerk en op donderdag 3 augustus is het wedstrijdwater de sloot tussen de Paltrokmolen en Pelikaan in Drievliet. Wedstrijdleider Piet de Boer heeft vastgesteld dat er op de gekozen visplekken op tijd is gemaaid door de gemeente Ridderkerk. "Er is overal voldoende plek om met flink wat kinderen aan de kant te kunnen zitten."
Alle wedstrijden zijn van 14.00 tot 15.30 uur. Deelname kost € 1,-- per middag. Elke dag zijn er drie bekers te winnen voor de vissers met de beste resultaten. Daarnaast mag iedereen die een vis vangt een prijs uitzoeken. De prijzentafel wordt ook dit jaar gevuld door Hengelsport Rotterdam. De prijsuitreikingen zijn direct na elke wedstrijd. Kinderen kunnen aan één of meerdere middagen meedoen. Geadviseerd wordt om te vissen met een kleine dobber en een klein haakje.