Met de vierdaagse werd dit jaar niet meegedaan, maar dat moet worden ingehaald!
Met de vierdaagse werd dit jaar niet meegedaan, maar dat moet worden ingehaald! Foto: Johan Kruithof

Vierdaagse vanuit twee zorgcentra

RIDDERKERK - Voor bewoners van de Ridderkerkse zorgcentra Reyerheem en Riederborgh wordt van 11 t/m 14 september een vierdaagse georganiseerd. Vanuit beide huizen worden aparte routes gelopen, maar de deelnemers treffen elkaar voor een gezamenlijke pauze op Plein Oost, Colijnplein en twee keer het Koningsplein. De organisatie zoekt nog vrijwilligers die de rolstoelen van de deelnemers willen duwen.
Door voor de verbouwing noodzakelijke verhuizingen kon Reyerheem dit jaar niet meedoen aan de Avondvierdaagse van Ridderkerk. Dat bracht dagbestedingscoach Karin de Rooij op het idee om dit in te halen met een eigen vierdaagse. Op dit initiatief is ingehaakt door de Riederborgh en wandelclub Stapvoorstapinbeweging. De organisatie is verder ingevuld in samenwerking met de SER en organisatoren van de avondvierdaagse. Uitgestippeld zijn routes van ongeveer vijf kilometer. Het vertrek vanaf beide huizen is alle middagen om 14.00 uur.
Alle dagen krijgen de deelnemers koffie en de nodige versnaperingen onderweg dankzij verschillende sponsors. Iedereen die minstens drie dagen meedoet krijgt ook een officiële medaille. Deelname kost € 5,--. Ook van buiten de zorgcentra kan men meedoen. Men kan bij inschrijving laten weten of men al of niet hulp nodig heeft.
Karin de Rooij hoopt op voldoende helpers om niemand teleur te hoeven stellen. "Ook als mensen maar een of twee middagen kunnen houden we ons aanbevolen. Waar het om gaat is dat we alle dagen over voldoende mensen beschikken om alle rolstoelen te kunnen duwen."
Vrijwilligers kunnen zich voor dit evenement aanmelden bij de dagbestedingscoach in Reyerheem via 06 1308 5233.