Foto: Johan Kruithof

Thuis na 3563 km fietsen

RIDDERKERK - Op maandagmorgen 10 juli begon Simon Koster om 7.00 uur aan zijn 3500 kilometer lange fietstocht naar Roemenië. Op 12 augustus om 16.56 uur bericht de jonge Ridderkerker via Facebook dat hij na een tocht van 3563 kilometer is aangekomen in Constanta: "Het was een prachtige tocht schrijft hij verder en ik ben Hem heel dankbaar dat ik veilig mocht aankomen."
Het doel van deze fietstocht was naast een leuke vakantie zo veel mogelijk geld ophalen voor voor hulp aan kinderen in Roemenië. Simon was in contact gekomen met Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk die een drietal kinderopvangprojecten steunt. Vanaf half mei werden bedrijven, winkeliers en particulieren benaderd om hun bijdrage hieraan te leveren.
De doelstelling was om € 1,- per gefietste kilometer op te halen. Al snel moest dit worden bijgesteld naar € 2,-. Bij vertrek stond de thermometer al op ruim € 6200,-. Ook tijdens de vijf weken durende tocht bleef het geld binnen komen op de rekening van Draagt Elkanders Lasten.
Na thuiskomst kon Simon worden verrast met het uiteindelijke bedrag dat zijn geweldig sympathiek actie heeft opgeleverd: € 9240,50! Alle sponsors en particuliere gevers worden door Simon, namens Stichting Draagt Elkanders Lasten, enorm bedankt voor hun bijdrage voor hulp aan Roemeense kinderen.