(Foto: Natasja de la Rie)

Ton Schipper & Friends twee keer op plein

BARENDRECHT - Ton Schipper & Friends zijn deze week twee keer in Ridderkerk te bewonderen. Op vrijdag 8 september treedt de formatie op in het kader van de zomeravondconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk en op donderdag 14 september speelt de band bij de doorkomst van de 'lopers' van de rolstoelvierdaagse op het Koningsplein.

Beide optredens brengen Schipper en zijn vrienden een gevarieerd muziek met pop, jazz, soul en rhythm&blues). De band bestaat uit Loek van Wijck (gitaar), Gerard Rozenveld (drums en zang), Wies Kamstra (zang en percussie),  Ton Schipper (zang en toetsen), Erik Fontijn (sax, dwarsfluit, zang) en Jaap van Dongen (bas). Op vrijdag 8 september spelen ze van 19.00 tot 20.00 uur onder de 'tent' van winkelcentrum Ridderhof op het Sint Jorisplein. Op het Koningsplein zal de band op 14 september van 14.30 tot 16.00 uur te horen zijn.