SP Ridderkerk uit startblokken

RIDDERKERK - Wijkcentrum Slikkerveer was vorige week het toneel van de eerste ledenbijeenkomst van de actiegroep SP Ridderkerk. De bijeenkomst was het werk van maanden voorbereiding. De actiegroep SP Ridderkerk kijkt tevreden terug en vol energie naar de toekomst.

"Het gaat nu echt gebeuren1" zegt woordvoerder Sean van Hese enthousiast: "Er is een sterke kerngroep aanwezig die de communicatie tussen leden, partij en organisaties communiceert en er zijn enthousiaste actieve leden."

De actiegroep is in Ridderkerk al actief geweest op de Food- en Greenmarkt op het Dr. Colijnplein en deed vorige week in Dordrecht mee aan het protest tegen Chemours en GenX.

Op de ledenbijeenkomst zijn door de leden de zorgen geuit over de verkeersveiligheid, het openbaar vervoer en te lange bureaucratische rompslomp. "We hebben er veel zin in en gaan er tegenaan!"  laat Van Hese weten.

De komende gemeenteraadsverkiezingen laat de actiegroep links liggen. De partij komt niet met een lokale SP-lijst. De woordvoerder belooft dat de groep wel het SP geluid gaat laten horen naar aanloop van de verkiezingen.