Najaarsmarkt vol beweging

RIDDERKERK - Het Dillenburgplein in Slikkerveer is op zaterdag 9 september volop in beweging. De jaarlijkse najaarsmarkt heeft dit jaar als thema "Dillenburgplein beweegt!". Er zal op allerlei manieren aandacht zijn voor fitheid en gezonde voeding.

Verschillende sportclubs zorgen voor demonstraties en presentaties. Ook wordt het bewegen van Albert Heijn met "Billen Buik en Bonus" in de praktijk gebracht. Er wordt op deze dag ook het startschot gegeven om meer mensen op de fiets te brengen. Ook is er aandacht voor JOGG Ridderkerk (Jongeren Op Gezond Gewicht) en de nieuwe stichting BAR in Balans, die zich beide richten op het tegengaan van overgewicht bij kinderen. Op het programma staan ook modeshows met sportieve mode. Optredens komen voor rekening van onder meer het Slikkerveerse popkoor Something Else en het Rotterdamse trio Wannebiezz.

De dag gaat van start met een mega-ontbijt voor 150 winnaars van de Najaarsloterij van het Dillenburgplein. In de twee weken voorafgaand aan de najaarsmarkt geven de winkeliers gratis loten cadeau bij aankopen. De trekking van de hoofdprijzen is zaterdagmiddag. Te winnen zijn onder meer een minuut gratis winkelen, een fiets en een abonnement van zwembad De Fakkel.

De activiteiten van de najaarmarkt zijn van 9.30 tot 16.30 uur.