In het park zijn ook mooie beelden te zien (foto Ky Zwaan)
In het park zijn ook mooie beelden te zien (foto Ky Zwaan) Foto: Ky Zwaan

Gratis wandelen op buitenplaats

RIDDERKERK - Dit weekend is het Open Monumentendag en is het Park van Het Huys ten Donck bij hoge uitzondering vrij toegankelijk voor iedereen! Men kan op 9 en 10 september zonder wandelkaart genieten van dit Ridderkerkse buiten. Het park is beide dagen open van 10.00 tot 18.00 uur.
Men moet zich voor het wandelen in het park wel aan de de regels houden. Men moet op de wandelpaden blijven, mag er niet op het gras lopen en bloemen plukken is verboden. Kinderen moeten onder volwassen begeleiding staan. Honden zijn niet toegestaan. Ook mag men er niet picknicken en niet roken. Dat rookverbod geldt ook voor het voor- en parkeerterrein van Het Huys ten Donck. Het hoofdgebouw en de bijgebouwen zelf zijn tijdens de monumentendagen niet toegankelijk omdat deze zijn verhuurd. Voor wie Het Huys een keer wil bezoeken zijn er rondleidingen op inschrijving, waarvan de eerstvolgende plaatsvindt tijdens de Donckse Family Fair op zaterdag 30 september. Voor meer informatie over de fair en rondleidingen kijkt u op www.huystendonck.nl/activiteiten.
Normaliter is er een wandelkaart nodig is om de buitenplaats te mogen betreden, Voor de mensen die na de wandeling verliefd worden op het Donckse Bos (of dit al waren) en vaker willen komen wandelen, is er goed nieuws. Sinds kort zijn de wandeldagkaarten en -brochures voor het Donckse Bos ook te koop bij BP Bolnes (Benedenrijweg 184), op drie minuten lopen van de buitenplaats. In Slikkerveer zijn de dagkaarten ook nog steeds te krijgen op het Dillenburgplein bij Traiteur Verschoor.