Foto: Johan Kruithof

Coaching Point voor jongeren

RIDDERKERK - Ridderkerkse jongeren die een zetje in de rug nodig hebben kunnen terugvallen op de jongerencoaches van Sport en Welzijn.
Coaching wordt geboden naar aanleiding van vragen en problemen van jongeren op ieder levensgebied. Door contact met de jongeren krijgt de jongerencoach zicht op de leefsituatie en biedt zij een individueel coaching-traject aan. De jongerencoach geeft richting en sturing aan jongeren in het kader van hun ontwikkeling, waarbij de stijl van coaching wordt aangepast aan de vraag van de jongeren. Jongeren worden vaak geconfronteerd met kleine en soms grotere persoonlijke en maatschappelijke tegenslagen en problemen waar ze moeilijk mee om kunnen gaan. Sommigen hebben weinig of geen steun uit de eigen omgeving. Om deze jongeren te helpen en te voorkomen dat hulpverleningstrajecten in de toekomst noodzakelijk dreigen te worden, zet Sport en Welzijn jongerencoaches in.
De coach gaat uit van de vraag van de jongere en kiest op basis daarvan welke vorm van hulp op dat moment het meest van toepassing is. Elke dag kunnen jongeren vanaf 10.00 uur binnenlopen bij De Loods en in gesprek gaan met een jongerencoach of een afspraak maken met ee n van de jongerencoaches. Voor eerder contact: coachingpoint@senw-ri.nl , Tina van Bennekom: 06119 11950 of evina beekink: evina.beekink@senw-ri.nl 06 1432 7403
De jongerencoaches nemen dan binnen 24 uur contact op.