Survival bij rommelmarkt

RIDDERKERK - Scouting Ridderkerk organiseert op zaterdag 16 september een grote najaarsmarkt op het scoutingterrein aan Baden Powellweg. Gelijktijdig met de najaarsmarkt wordt de Slikkerveer Survival gehouden. Daarbij kunnen kinderen gratis deelnemen aan verschillende uitdagende activiteiten.

In de voorgaande jaren werden de rommelmarkt en de Slikkerveer Survival op verschillende dagen georganiseerd. Dit jaar probeert de Scouting deze activiteiten te combineren op één dag. Hierdoor kunnen kinderen, onder begeleiding van scouts, bijvoorbeeld brood bakken, krat stapelen of vlotvaren. Ondertussen kunnen de ouders op de rommelmarkt op zoek gaan naar bruikbare spullen zoals kleding, huishoudelijke artikelen en elektronica. Ook zijn er meerdere kramen gevuld met speelgoed, puzzels, boeken en decoratie.

De rommelmarkt gaat open om 9.00 uur. De slikkerveer survival start om 12.00 uur. Vooral in de middag kunnen dus ouders met kinderen langskomen op het terrein van de scouting.  Omdat de kramen staan opgesteld op de parkeerplaatsen van de scouting, worden bezoekers verzocht zoveel mogelijk op de fiets of wandelend te komen. Wie met de auto komt zal door verkeersregelaars naar parkeerplaatsen aan de Keurmeestertraat worden gedirigeerd. Zowel de rommelmarkt als de slikkerveer survival duren tot 16.00 uur.