De Afghaanse kraam bij de viering van monumentendag op De Schans
De Afghaanse kraam bij de viering van monumentendag op De Schans Foto: Johan Kruithof

Ridderkerkse 'Buitenlui' in beeld gebracht

RIDDERKERK - De landelijke Open Monumentendag stond dit jaar in het teken van 'Boeren, burgers en buitenlui', van oudsher de uitroep waarmee de stadsomroeper de aandacht van het publiek trok. Speciaal voor het thema 'buitenlui' maakte RTV-Ridderkerk onder regie van Kelvin Wilson twee afleveringen, die afgelopen zaterdag vertoond werden tijdens het lokale monumentenprogramma in paviljoen Struis op De Schans in Slikkerveer.
Vanaf donderdag 14 september worden deze twee afleveringen ook getoond op de lokale televisie. In de eerste aflevering van 'Buitenlui' komen de van oorsprong Engelse dames Heather Hennessey en Carol Taylor aan het woord over hun komst en ervaringen in Ridderkerk. In de tweede aflevering wordt het verhaal verteld door de Afghaanse dames Shafiqa en Helay Habib. Twee bijzondere verhalen die vertellen hoe de Ridderkerkse samenleving is verrijkt met verschillende culturen en achtergronden.
De twee afleveringen van 'Buitenlui' zijn te zien bij RTV-Ridderkerk van donderdag 14 september tot en met zondag 17 september telkens op de hele uren tussen 15.00 en 23.00 uur, waarbij op de even uren het verhaal van de Engelse dames is te zien en op de oneven uren het Afghaanse verhaal. TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP (De Lokale Omroep). Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.