Titel voor  Rowdies Softbaldames 1

RIDDERKERK - Het eerste softbalteam van Ridderkerk Rowdies kon afgelopen zondag de kroon op het werk zetten mits er van Orioles 3 werd gewonnen.

De weeromstandigheden vielen gelukkig mee en een groot aantal  supporters waren aanwezig om de dames naar een overwinning te schreeuwen.

Karin Bax was de startende werpster  en Minka Hoek was de catcher, vanaf de eerste bal bleek dit een gouden greep van de coaches  Alex van Burik en Johan Spijkerman. Orioles kreeg in de openingsinning geen voet aan de grond en kon weer snel de dug-out opzoeken. In de gelijkmakende 1e slagbeurt sloegen de Rowdies dames gelijk toe met een paar hits en namen daardoor een 2-0 voorsprong. De volgende innings waren beide teams niet productief en werden er snelle nullen gemaakt. In de vierde inning deed Orioles iets terug en kwam op 2-1. Echter dit was van korte duur, in de 5e inning sloegen de Rowdies er lustig  op los en mede  door een tweehonkslag van Lisanne Tap liep Rowdies uit naar  8-1. In deze stand kwam geen verandering meer en na de laatste nul konden de Ridderkerk Rowdies het ongeslagen kampioenscha p en de promotie naar de derde klasse uitbundig vieren.