Jonkvrouw Catharina Groeninx van Zoelen in Breed Belicht

RIDDERKERK - Op woensdag 27 september brengt Radio Ridderkerk van 10 tot 11 uur weer een nieuwe aflevering van het programma 'Breed Belicht'. Presentator Hans van der Jagt ontvangt in deze uitzending Jonkvrouw Catharina Groeninx van Zoelen. Vanaf 10 uur vertelt Jonkvrouw Catharina Groeninx van Zoelen over Het Huys ten Donck (1746). Onder de rook van Rotterdam is Het Huys ten Donck de laatste nog geheel oorspronkelijke buitenplaats in de regio Rotterdam-Rijnmond en behoort Het Huys ten Donck tot de top honderd van rijksmonumenten in Nederland.

Op zaterdag 30 september 2017 organiseert Stichting Het Huys ten Donck in samenwerking met De Zoete Inval & lokale boer Gijs de 'Donckse Family Fair' met onder andere brocante fair, ambachten, boerenmarkt, kinderactiviteiten, entertainment, Bourgondische, foodcourt en het oogstfeest. Een leerzame dag voor jong en oud op de buitenplaats.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.