Goud voor rookworst

RIDDERKERK - De landelijke Keurslager rookworstkeuring vond dit jaar plaats op een stormachtige dag. Ideaal weer om de kwaliteit van de Keurslager rookworsten te bepalen. Een deskundige vakjury keurde de rookworst op diverse punten en concludeerde dat de ambachtelijke worst van Keurslager Theo Barten uit Ridderkerk van topkwaliteit is en daarom werd deze met GOUD bekroond.
Elk jaar weer steken de worstmakers van Theo Barten veel tijd in het perfectioneren van de rookworst. Een vakman gaat nu eenmaal altijd voor het beste product. "Er komt heel wat vakmanschap en ambacht bij kijken voordat je een perfecte rookworst kunt maken van constante kwaliteit", vertelt Bedrijfsleider Robert van 't Hart. 'Gelukkig hebben we meester worstmakers die hun vak verstaan. Vorig jaar wonnen we er zelfs het Nederlands kampioenschap mee", deelt Robert ons trots mee. "En met GOUD bij de eerste keuring van dit najaar is de toon gezet voor een succesvol rookworstseizoen.
De Vereniging van Keurslagers organiseert elk jaar de rookworstkeuring, waarbij een onafhankelijke vakjury de rookworsten blind beoordeelt op de juiste 'bite', kleur, samenstelling, geur en smaak. Naast een uitgebreid juryrapport ontvangen alle winnaars een certificaat.
Theo Barten Keurslager is in het centrum van Ridderkerk te vinden in de Versmarkt aan de Jan Steenstraat.