Angelique Suijkerbuijk is enthousiast over de Wereldwinkel
Angelique Suijkerbuijk is enthousiast over de Wereldwinkel Foto: Johan Kruithof

Nieuwe ambassadeur voor Wereldwinkel

RIDDERKERK - Angelique reed onderweg naar haar werk bij de Rabobank in Ridderkerk altijd langs de Wereldwinkel. Ze vond het er altijd gezellig uit zien, maar was nog nooit naar binnengelopen. Tot de dag dat ze voet over de drempel zette…"Ik was helemaal verbaasd over de gave producten die ze daar hebben. En alles met zo'n prachtig verhaal. Ik ben ontzettend enthousiast over de Wereldwinkel".
Angelique Suijkerbuijk is de nieuwe ambassadeur van de Wereldwinkel Ridderkerk. De Directeur Commercie van de Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde woont met haar partner en zoontje van vijf jaar in Rotterdam. Zij is de opvolgster van Jan Jansen, de voormalige commercieel directeur van deze Rabobank. Angelique licht toe waarom ook zij ervoor koos om ambassadeur te worden van deze bijzondere cadeauwinkel. "Ik heb al best veel gereisd in mijn leven en Thailand, Cambodja, Sri Lanka en Indonesië waren mijn favoriete landen. Ik ben heel verrast over het aanbod van de wereldwinkel van de producten uit die landen. Ik ben zo enthousiast dat ik laatst ook mijn jonge collega's, allemaal in de leeftijd van zo'n 25 tot 45 jaar, heb meegenomen. Ook zij keken hun ogen uit en kochten direct van alles. Dat vond ik zo leuk om te zien."

Los van het aanbod aan cadeaus is het ook het verhaal van de Wereldwinkel dat het zo bijzonder maakt. "Iets kopen bij de Wereldwinkel, betekent dat je deelt. Een ondernemer ver weg krijgt een eerlijke prijs en is daarmee in staat een beter leven op te bouwen. Ik geloof erg in de deeleconomie. Daar is heel Nederland op gestoeld. De Wereldwinkel is daarom helemaal van deze tijd. Bedrijven en organisaties die niet meer kunnen voldoen aan duurzaamheid hebben gewoon geen bestaansrecht meer."

Wereldwinkel 2.0
Angelique geeft aan dat ze veel ideeën heeft over een Wereldwinkel 2.0. die ze graag met het bestuur van de Wereldwinkel wil delen. "Het verhaal achter de producten mag nog meer naar voren komen. Juist jongeren zijn daar ook gevoelig voor. Maar die moeten dan ook via hun eigen communicatiekanalen worden aangesproken, bijvoorbeeld via vloggen. En meer jonge medewerkers in de winkel zou natuurlijk ook helpen."

Dank aan Jan Jansen
Toen de wereldwinkel Ridderkerk bekende Ridderkerkers als ambassadeurs ging benaderen stond Jan Jansen hoog op hun lijstje. Want wie kende Jan Jansen nou niet. Deze sympathieke bankman heeft in zijn netwerk het werk van de wereldwinkel succesvol gepromoot. Het was zijn idee om de actie "Vrienden van de Wereldwinkel" te starten. Inmiddels geniet Jan van zijn pensioen en vond hij het tijd om het stokje aan een ander over te geven. Hij heeft er alle vertrouwen in dat de wereldwinkel aan Angelique een uitstekende en zeer dynamische ambassadeur erbij heeft gekregen.

Vrijwilligers gezocht
De Wereldwinkel is op zoek naar enthousiaste medewerkers die een dagdeel in de twee weken de Wereldwinkel willen ondersteunen als verkoopmedewerker of als ondersteuner (o.a. vlogger) van de communicatie activiteiten van de winkel. Loop eens binnen voor een kennismaking bij de wereldwinkel aan de Schoutstraat 17 en maak een afspraak voor een oriënterend gesprek. Dat kan ook door te bellen naar: 0180-430417.