Jordy van der Hoek bedacht het Vlietpleinspel
Jordy van der Hoek bedacht het Vlietpleinspel Foto: Johan Kruithof

Vlietplein op de kaart met kraskaartjes

RIDDERKERK - Het Vlietpleinspel, waarmee het winkelcentrum in Ridderkerk-Drievliet het 30-jarig bestaan viert, is bedacht door Jordy van der Hoek. De assistent-bedrijfsleider van supermarkt Coop geeft hiermee ook het visitekaartje af van Jorpoint, het promotiebedrijf dat hij naast zijn dagelijkse werk is gestart. "Ik ben blij dat ik van de winkeliers de kans heb gekregen om dit op te zetten" aldus de jonge ondernemer.
Zijn werk bij de Coop bracht Jordy bij één van de vergaderingen van de winkeliersvereniging. Uit de discussies maakte hij op dat het niet eenvoudig is om winkeliers van zoveel verschillende branches op één lijn te krijgen voor promotionele activiteiten. "Dat is ook verklaarbaar, want ze hebben een heel divers aanbod voor heel verschillende doelgroepen. Die bereik je lang niet allemaal met een braderie of kinderactiviteit" stelt Jordy. Hij meldde zich daarom bij de volgende vergadering met zijn idee met een spaaractie, waarmee alle winkels nieuwe klanten binnen kunnen krijgen en het Vlietplein zich als geheel op de kaart kan zetten. Jordy werkte dit uit met een kraskaartenspel, waarmee in de nu uitgewerkte vorm vijf hoofdprijzen en ruim tweeduizend kleine prijzen zijn te winnen. Voor de grote prijzen is het zaak om een complete 'straat' van het Vlietplein te sparen: drie of vier kaartjes van dezelfde kleur met daarop foto's van de winkels. Daarnaast zijn er direct prijs-kaartjes, die men kan inleveren bij de winkel die deze prijs uitdeelt. "Alle winkels hebben hiervoor prijzen beschikbaar gesteld. Het zal overal nieuwe mensen over de drempel brengen" verwacht de bedenker: "Wie altijd alleen maar in winkel A en B koopt moet voor de prijs wellicht naar C of één van der andere winkels."
Met onder meer een minuut gratis winkelen, reischeque ter waarde van 200 euro en musicalkaarten zijn de hoofdprijzen van de winkeliersvereniging niet misselijk. Wie het met de kaartjes niet redt wordt ook nog een kans gegund. Prijzen die na afloop van de actie overblijven worden verloot onder degenen die de Facebookpagina van het Vlietplein hebben geliked. Op deze pagina is ook de speluitleg te vinden: www.facebook.com/vlietplein.