10.000 Euro voor Jeugdspeelpark

RIDDERKERK - De Ronde Tafel 112 Ridderkerk heeft een bedrag van 10.000 euro gedoneerd aan het Jeugdspeelpark voor de aankoop van de omheining voor de dieren in het Nieuwe Jeugdspeelpark in het recreatiegebied Sandelingen-Ambacht.

Afgelopen week heeft Trees Dammer namens het Nieuwe Jeugdspeelpark uit handen van Douwe van der Willigen en Rogier van Erk van de Ronde Tafel 112 Ridderkerk de cheque in ontvangst mogen nemen. De Ronde Tafel (RT112) is een Serviceclub van mannen die onderlinge vriendschap hoog in het vaandel hebben staan. Mede door de vriendschappen en onderlinge contacten blijven zij zich ontwikkelen en ontplooien. En ondertussen hun expertise en tomeloze energie in willen zetten voor het goede doel. Zo heeft RT112 in het afgelopen bestuursjaar de herlocatie van het Jeugdspeelpark omarmt en een aantal initiatieven genomen om het goede doel te ondersteunen.

In de afgelopen jaren hebben de ontwikkelingen omtrent het Nieuwe Jeugdspeelpark de Ronde Tafel Ridderkerk enorm aangegrepen. Een nieuwe locatie voor het Jeugdspeelpark dat al jaar en dag een begrip is voor de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht. Deze nieuwe locatie biedt de mogelijkheid om nog meer aandacht te geven aan de pijlers van het Jeugdpeelpark, Ontmoeten, Dieren & Natuurlijk spelen. De Ronde Tafel Ridderkerk is ook erg enthousiast over het Nieuwe Jeugdspeelpark, doordat zij ook een plek worden waar Zorgpartijen mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een dagbesteding kunnen bieden.

Samen met het Jeugdspeelpark heeft de Ronde Tafel Ridderkerk gekeken waar deze donatie het best aan besteed zou kunnen worden. Al gauw werd duidelijk dat een omheining voor de dieren goed aansluit bij datgene wat de Serviceclub belangrijk vindt en wat het Jeugdspeelpark hard nodig heeft. Zo kunnen kinderen en ook degenen met een beperking maximaal genieten van de dieren, ze knuffelen en daarnaast helpen verzorgen.

www.eenfantastischetoekomst.nl.