Bewoners Aafje Reyerheem genieten van robot

RIDDERKERK - Op de locatie Aafje Reyerheem aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk kunnen ouderen terecht voor allerlei vormen van zorg-en dienstverlening. Sinds afgelopen dinsdagochtend staat er bij de Reyerheem 'Bewegen met Zora' op het programma. Een gezellige ochtend waar bewoners, samen met medewerkers en vrijwilligers, bewegen op muziek met de hulp van Zora. Zora is een kleine zorgrobot van 57 cm hoog met een hoog aaibaar uiterlijk. Aafje zorginstellingen heeft de beschikking over twee van deze zorgrobots genaamd Zora. Deze twee Zora's bezoeken niet alleen de Aafje locatie Reyerheem maar worden gedeeld met nog acht andere Aafje zorglocaties.

Zora kan praten, dansen, spelletjes spelen en de animatie aanvullen met bewegingsoefeningen. Op deze manier kan bewegen met Zora bijdragen aan een goed bewegingsprogramma voor onze ouderen.

Op dinsdagochtend 19 september waren de ouderen na afloop van de diverse oefeningen toe aan een verfrissing. Als verrassing was er voor elke deelnemer(ster) een verse krentenbol. Deze versnapering werd gratis ter beschikking gesteld door bakkerij Vos uit Ridderkerk - Bolnes.

Wie de bewoners ook een zou willen verrassen met een versnapering? Donaties zijn van harte welkom.

Aafje is op zoek naar meer vrijwilligers. Meer informatie via Marja Fernandes: marja.fernandes@aafje.nl.