Adrie Maliepaard (links) vertelt over zijn bevindingen
Adrie Maliepaard (links) vertelt over zijn bevindingen Foto: Johan Kruithof

College over Slikkerveer

RIDDERKERK - Adrie Maliepaard en Hans van Gelder mochten dinsdagmiddag aanschuiven bij de tafel van het college van Ridderkerk. De auteur en vormgever kwamen de burgemeester en alle wethouders hun boek over Slikkerveer aanbieden. Wethouder Japenga kon worden overgeslagen, want die kreeg vorige maand al het eerste exemplaar in handen.
Het boek over Slikkerveer is het tweede deel van de serie "Een historische wandeling door de oude kernen van Ridderkerk". Eerder verscheen al een boek over Bolnes. Archiefvorser Adrie Maliepaard werkt inmiddels aan het derde deel, waarin historische wetenswaardigheden over Rijsoord gebundeld worden. De verschijningsdatum van dit boek is nog niet bekend.
Het boek "Slikkerveer 1400-2017" kost € 19,95 uur. De boeken zijn te koop bij de auteur, boekhandel De Ridderhof en bij Sanders Bolnes. Van de tweede druk zijn de laatste boeken over Bolnes te koop in boekwinkel De Ridderhof.