Feest bij Opnieuw & Co

RIDDERKERK - Het thema van de nationale kringloopdag is FEEST. Daarom is het op zaterdag 7 oktober 2017 feest bij alle vestigingen van Opnieuw & Co. Er zijn allerlei acties en activiteiten bij de vestigingen in Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Barendrecht en Ridderkerk.
Opnieuw & Co bestaat dit jaar 10 jaar en dat heeft men in mei van dit jaar al groots gevierd. Tijdens de nationale kringloopdag op zaterdag 7 oktober sluit Opnieuw & Co dit feestjaar af met 25% kortingen op het hele assortiment, live muziek, gratis koffie/thee en demonstraties meubelen pimpen. Opnieuw & Co heeft in september het keurmerk van de kringloopbranche (BKN) weten te verlengen, ook een feestje waard. De doelstellingen van Opnieuw & Co zijn het creëren van (sociale-) werkgelegenheid en het realiseren van hergebruik. Opnieuw & Co heeft geen winstdoelstelling. Er werken bijna 500 mensen bij de vijf vestigingen. Ze verwerken ruim 4500 ton goederen per jaar waarvan 90% wordt hergebruikt.
De afgelopen jaren reden er tijdens de nationale kringloopdag bussen tussen de 5 filialen van Opnieuw & Co. Uit kostenoverweging heeft men besloten om dat dit jaar niet te doen.