Lidl Ridderkerk doneert 1000 euro aan OBS De Botter

RIDDERKERK - Gisteren ontving Debby Wernke namens OBS De Botter een cheque van 1000 euro. Dit mooie bedrag is afkomstig van supermarkt Lidl die met alle 412 winkels in het land lokale initiatieven steunt.

Schoolplein
"Naast de basisschool huisvest ook Stichting Bram zich in onze school. Deze stichting is gericht op kinderen met een beperking. We zouden graag het schoolplein zo willen inrichten dat het voor alle kinderen toegankelijk is om te spelen. Hiervoor zouden we bijvoorbeeld een rolstoeldraaitoestel willen aanschaffen. Met deze bijdrage van Lidl kunnen we dat realiseren voor de kinderen!", aldus Monique Mulder. Supermarktmanager Sander overhandigde de cheque met een glimlach; "Onze klanten hebben massaal gehoor gegeven aan de Lidl helpt lokaal actie en laten weten wat Lidl voor Ridderkerk kan betekenen. Dit is een mooi voorbeeld van een initiatief voor een mooiere buurt voor iedereen!".

Lidl helpt lokaal
Lidl is dit jaar 20 jaar in Nederland. Met de actie Lidl helpt Lokaal bedankt de supermarkt haar klanten omdat ze al jaren voor de winkel kiezen. Alle winkels van Lidl doen mee, dit betekent dat er 412 keer 1000 euro beschikbaar is voor een goed initiatief in de buurt. Denk aan het opknappen van het speeltuintje, het organiseren van een sportieve activiteit voor kinderen, het verzorgen van een leuke dag voor ouderen of een opruimactie voor een schonere buurt. Als de buurtbewoners er blij van worden helpt Lidl graag een handje.