Seizoen afgelopen voor Fietsclub

RIDDERKERK - De dagen worden korter en het weer slechter. Dit betekent dat het fietsen op een laag pitje komt te staan. Voor de deelnemers van de Ridderkerkse Senioren Fietsclub, ondersteund door Sport en Welzijn zit het er weer op.

Afgelopen maanden hebben de deelnemers twintig ritten gereden. Voor het eerst in het bestaan de van de fietsclub zijn er vier ritten niet doorgegaan vanwege het weer. Elke woensdag verzamelde de groep om 13.15 uur bij het vaste startpunt 't Stekkie bij het clubgebouw van de Holland Hole Ridders aan de Oosterparkweg.

De werkgroep, bestaande uit Henny, Ria, Fenny en Wil, zorgde er weer voor dat de deelnemers de mooiste plekjes in de omgeving bezocht werden. De tochten varieerden van 30 – 40 kilometer. Een keer per maand was er een dagtocht van ongeveer 80 kilometer. Voor de deelnemers met een elektrische fiets was dit natuurlijk een eitje.

In het nieuwe seizoen een keer meefietsen? Hiervoor dient men wel eerst contact op te nemen met de werkgroep in verband met het maximum aantal deelnemers dat per rit kan deelnemen. "Meer dan 40 deelnemers kunnen er niet meefietsen, dit uit veiligheidsoverwegingen" zegt Henny Verhoeven. Of wilt u onderdeel uitmaken van de werkgroep en bijvoorbeeld de ritten voorrijden/uitzetten? Neem dan ook contact op met Henny via 0180 – 41 28 70.

Voor verdere informatie over andere senioren beweegactiviteiten van SenW kan iedereen terecht bij Jesper Lagendijk via jesper.lagendijk@senw-ri.nl of 0180 – 432 350.