Foto: Johan Kruithof

Leen van Geenen op televisie

RIDDERKERK - Vanaf zondagavond 15 oktober vertellen bekende en onbekende Nederlanders in 'Mijn History Moment' hun persoonlijke verhaal over een historische gebeurtenis waarbij zij betrokken waren. Ook de Ridderkerkse veteraan Leen van Geenen vertelt in een van de afleveringen zijn indrukwekkende verhaal.
Veel Ridderkerkers kennen 'Ome Leen' van de gedichten die hij voordraagt rond 4 en 5 mei en op de Ridderkerkse Veteranendag. Of van zijn radioprogramma 'Rasa Senang' bij RTV Ridderkerk waarmee hij twee jaar geleden stopte toen hij 90 jaar werd. Ook op de basisscholen luisteren leerlingen ademloos naar zijn verhalen over zijn jeugd in de Tweede Wereldoorlog en de hongerwinter. Van Geenen maakt het bombardement op Rotterdam mee en werd later als militair uitgezonden naar Indië.

Uitzendingen
Er zijn tien afleveringen van 'Mijn History Moment', die vanaf 22.00 uur worden uitgezonden op kanaal 28 van ZIGGO (HISTORY). Het is op dit moment nog niet bekend in welke aflevering de heer Van Geenen te zien en horen zal zijn. In de week na de uitzending wordt de aflevering steeds herhaald op de volgende momenten: maandag 17.00 uur, dinsdag 10.00 uur, woensdag 14.00 uur, donderdag 9.00 uur, vrijdag 22.00 uur, zaterdag 9.00 en 23.00 uur en zondag 11.00 uur. Veel kansen dus om de bijzondere verhalen, waaronder die van de heer Van Geenen, terug te zien!