Epke Zonderland en Bart Deurloo vieren hun WK-medailles

Zonder triple naar brons

RIDDERKERK - In de kranten was er vooral aandacht voor het zilver bij het WK Turnen van Epke Zonderland, maar vlak achter 's lands bekendste rekstokturner won Bart Deurloo een bronzen medaille. Het was het eerste optreden van de Ridderkerker in een mondiale finale.
Na geschiedenis te hebben geschreven met zijn finaleplaats op de vloer bij de Olympische Spelen zag Deurloo zijn optreden aan de rekstok in Canada bekroond worden met edelmetaal. Een prachtig debuut op dit niveau en Deurloo is terecht trots, maar stilletjes had hij toch gehoopt op meer. Hij had zich voorgenomen om net als Zonderland in 2012 te verassen met een drievoudige combinatie. Na het Olympisch goud voor Epke is zo'n spectaculaire triple nooit meer in wedstrijdverband uitgevoerd. Deurloo, die de finale in Montreal zondag moest openen, kon deze stunt ook niet volbrengen. Hij kwam niet goed uit na de vluchtelementen Kovacs en Cassina, waardoor hij er de Kolman er niet direct achteraan kon doen. Als het, net als in zijn trainingen, gelukt was had dit de Ridderkerker zeker goud opgeleverd. Na moest hij na de Yamawaki als vierde vluchtelement en een klein stapje bij de afsprong genoegen nemen met een waardering van 14,200. Epke Zonderland kreeg het zilver met 14,233. De 26-jarige Deurloo kan ermee leven, maar gaat volgende keer voor goud. "Want er zit meer in" aldus het voormalige lid van OKK.