Mental Shift speelt op 28 oktober bij Get Rhythm
Mental Shift speelt op 28 oktober bij Get Rhythm Foto: Johan Kruithof

Heropening met rocknight

RIDDERKERK - Zaterdagavond 28 oktober zijn twee opkomende alternative-rock bands in muzikantencentrum Get Rhythm in Ridderkerk te zien. Vanwege de promotie van beide bands en het heropening van Get Rhythm als regionaal pop-podium is de entree gratis.

Het concert wordt geopend door de nieuwe Nederlands formatie Mental Shift, met zangeres Daphne G, gitarist Hans Flikkema, bassist Aad en Michiel op drums. Deze in september 2016 opgerichte band heeft een geheel eigen rocksound. De groep timmert flink aan de wegen heeft onlangs een EP met drie songs uitgebracht via de grote streamingdiensten (Spotify, Deezer, Apple Music).
De tweede band van de avond is de Nederlands/Vlaamse Art Rock formatie "Societas Legitimus alpha Mortalis, alias S.L.a.M. Een unieke combi van enerzijds twee vrienden die al een paar decennia samen muziek maken en geïnspireerd zijn door David Bowie, T Rex en Roxy Music, aangevuld met drie jonge "wolven" wiens inbreng gekruid is met Foo Fighters, Nirvana, Royal Blood en Queens of the Stone Age invloeden. Eind 2015 kwam hun eerste album Beauceant uit, te vinden op iTunes.

De avond met deze bands is van 20.00 tot 24.00 uur in het muzikantencentrum aan de Nikkelstraat 41. Voor meer informatie: www.getrhythm.nl.