Ton Overheid (links) met bloemen van voorzitter Kees Stolk
Ton Overheid (links) met bloemen van voorzitter Kees Stolk Foto: Johan Kruithof

Lijsttrekker voor CDA

Ton Overheid is bij de komende verkiezingen voor de gemeenteraad lijsttrekker van het CDA in Ridderkerk. De algemene ledenvergadering van de lokale afdeling heeft op 11 oktober jl. de kandidatenlijst vastgesteld. De 52-jarige Overheid kreeg het vertrouwen om de partij bij de komende verkiezingen aan te voeren. Ook op de tweede plaats staat een mogelijke nieuwkomer voor de raad. De 23-jarige Victor Mijnders staat als jong talent hoog aangeschreven bij de christen-democraten. De derde plaats is voor Dick Breeman (63), die momenteel deel uitmaakt van de driehoofdige CDA-fractie.

Huidig CDA-fractievoorzitter Leen Kruithof (65) stopt na de verkiezingen als raadslid. Hij staat als lijstduwer onderaan de lijst van 25 personen. Net boven hem staan de voormalige fractieleiders Peter Meij en Wim Onderdelinden.
Achter de top drie hebben meer nieuwe namen een kansrijke positie gekregen. Dat geldt voor Henk-Joseph Hulleman (28) op de vierde plaats en Jos Hulhoven (46), die als vijfde CDA-kandidaat op de lijst is gezet. Met haar zesde plek zal huidig raadslid Els Berkhout (54) moeten hopen op voldoende voorkeurstemmen of een monsteruitslag voor haar partij. Dat gaat ook op voor de als zevende genoteerde Veli Bilik (45), die nu als burgerraadslid voor de partij actief is. De top tien van het Ridderkerkse CDA wordt gecompleteerd door Margrit Kleiker (50), Mathijs Remijn (23) en Emma-Licia Havenaar (21).