De vertelvoorstelling Helden van Vandaag ging op 14 oktober in première in Antwerpen

Verhalenvertellers in Molukse moskee

RIDDERKERK - Storyteller Pauline Seebregts – Vertelambassadeur van het Jaar 2017 – komt op 28 oktober met haar vertelvoorstelling "Helden van Vandaag" naar Ridderkerk. Het programma met verhalen over moed, angst en vertrouwen wordt zaterdagmiddag gebracht in de Molukse moskee Bait Al-Rahmaan.
"Helden van Vandaag" is een bijzondere bijeenkomst van Nederlandse en Vlaamse verhalenvertellers van verschillende culturen, religies en afkomst die hun eigen verhaal vertellen of dat van mensen die hun pad hebben gekruist. Het zijn waargebeurde verhalen van de 'helden van vandaag', die uit hun land gevlucht zijn, staan voor hun geloof of vol vertouwen blijven, ook als al hun dromen in duigen vallen. Na de voorstelling krijgt het publiek de gelegenheid van gedachten te wisselen over de vertelde verhalen. Het publiek wordt van harte uitgenodigd mee te denken over de vraag in hoeverre verhalen kunnen bijdragen aan een samenleving waarin moed, hoop en vertrouwen situaties kunnen veranderen en verbeteren. Wie dat wil mag eigen verhalen van moed en inspiratie delen om zo de bijeenkomst mee inhoud te geven.Dit verhalenproject is ontwikkeld in het kader van het Vertelambassadeurschap van Pauline Seebregts onder verantwoordelijkheid van Stichting Vertellen. De Vertelambassadeur is een jaarlijks toegekende kwalificatie voor een persoon die een bijzondere betekenis heeft voor het vertellen in Nederland en Vlaanderen.
Het programma in de moskee aan de Bachstraat 2a is van 14.00 tot 16.30 uur. Het aantal plaatsen is beperkt. Aanmelden kan via info@moluksemoskeebaitalrahmaan.nl of 06 4050 1516.