Het Jasmijnhuis wil de bewoners aan deze schermen helpen

In actie voor BeleefTV

RIDDERKERK - Familieleden van de bewoners van het Jasmijnhuis in Ridderkerk zijn gestart met verschillende acties om een BeleefTV voor hun verwanten aan te kunnen schaffen. De BeleefTV biedt interactieve spellen waardoor bij mensen met dementie zowel de fijne motoriek als het mentale vlak gestimuleerd worden. Denk bijvoorbeeld aan een 'jukebox' met muziek en beelden uit de jeugd van de bewoners, een spreekwoordenspel of een natuurfilm.
Afgelopen week mochten de bewoners de BeleefTV al even testen. Bewoners konden alleen of met elkaar, ieder moment van de dag ermee aan de slag. Het was hartverwarmend om te zien hoe iedere bewoner op zijn eigen manier hiervan genoot. Ook de genodigden bij een presentatie waren allemaal enthousiast over de mogelijkheden die deze vorm van techniek mensen met allerlei vormen van dementie kan helpen om hun hersenen te blijven stimuleren. Dit alles resulteerde in diverse donaties. Heel blij is het Jasmijnhuis met de toezegging van een grote donatie van Fonobori. Helaas is er nog niet genoeg geld om daadwerkelijk tot aanschaf over te kunnen gaan. Daarom bij deze de vraag vragen om te helpen. Dit kan door mee te doen aan de statiegeldacties die op dit moment lopen bij de winkels van AH aan het Dillenburgplein in Slikkerveer (oktober) en bij de COOP in Drievliet (oktober t/m december). Wie op een andere manier financieel bij wil dragen kan contact opnemen met Henny Krijnen, manager van het Jasmijnhuis: 0180-852599 / 06-82961222 of h.krijnen@dagelijks-leven.nl.