Snoepreisje

INGEZONDEN:

Op de Facebookpagina van de partij Leefbaar Ridderkerk is op 29 september een bericht geplaatst van een schoolreisje van een behoorlijke groep mensen naar Brussel. Het gaat hier om raadsleden en burger raadsleden van vele Ridderkerkse politieke partijen. Maar ook om onze wethouders, burgemeester en wat al niet meer. Dit wordt een raadsconferentie genoemd.Hierop hebben wij aan de gemeente gevraagd wie dit heeft betaald. Na lange tijd kregen wij antwoord. Wat blijkt? De kosten voor de Thalys (hoge snelheidstrein) en het verblijf in Brussel heeft de Europese Commissie betaald. De kosten voor vervoer naar Rotterdam Centraal en van het diner in een lokale horecagelegenheid zijn betaald door Ridderkerk. Dit betekent dus gewoon dat wij, de belastingbetaler, dit hebben betaald. Wij vinden dit schandalig! Dit geld moet worden uitgegeven voor iets dat nodig is, niet voor een snoepreisje. Ridderkerks Belang is duidelijk: een snoepreisje mag, maar zelf betalen.

Namens Ridderkerks Belang, Martin Dijkhuizen en Marcel Vink