Cultuursafari in Ridderkerk

RIDDERKERK  - Van woensdag 8 tot en met vrijdag 10 november vindt de eerste Cultuursafari plaats in Ridderkerk. Op deze dagen maken eerstejaars leerlingen van het voortgezet onderwijs kennis met 'The Big Five', vijf culturele instellingen in Ridderkerk.

Al meerdere jaren wordt er in Dordrecht een Cultuursafari georganiseerd en dat is een groot succes. Afgelopen jaar hebben Ridderkerkse scholen ook meegedaan in Dordrecht, maar dat is toch wel erg ver fietsen. Daarom nu voor het eerst een lokale variant voor Ridderkerk. Hiermee gaan de scholieren kennismaken met de Bibliotheek AanZet, Building-Arts, De Loods, Muziekschool Ridderkerk en Studio Lemarez. De culturele instellingen werken met elkaar samen om voor deze leerlingen een enerverend en uitnodigend programma samen te stellen. Het is de bedoeling dat de safarigangers niet alleen kunst en cultuur kijken, maar zelf ook actief mee kunnen doen. Vanuit het Farelcollege doen deze week 315 leerlingen mee. Het Gemini College en het Maximacollege gaan later in het schooljaar op Cultuursafari.

Het Servicebureau Onderwijs&Cultuur organiseert de Cultuursafari in samenwerking met de culturele instellingen en bedankt de gemeente Ridderkerk voor het mogelijk maken van deze 1e Cultuursafari in Ridderkerk. Meer informatie vind je op www.onderwijs-cultuur.nl.