Opleidingskoor van Ars Musica

RIDDERKERK - Ars Musica komt met een nieuw initiatief: het Opleidingskoor van de Koorschool. In relatief kleine aantallen werken kinderen uit de groepen 3 en 4 daar spelenderwijs aan hun muzikale ontwikkeling. Dit doen zij aan de hand van de solfa- en cymbaalmethode.

De cymbaalmethode kenmerkt zich door een combinatie van spel, beweging en het oefenen met een eigen cymbaal. Zo werken de kinderen aan hun zang- en stemontwikkeling. Een repetitie van het opleidingskoor bestaat voor de helft uit een les solfamethode/cymbaalmethode en voor de andere helft uit het zingen van repertoire met leeftijdgenoten. Door de aangeleerde theorie op die manier daadwerkelijk in praktijk te brengen, kunnen de kinderen flink groeien in muzikaliteit, ritmegevoel en klankbegrip.

Het opleidingskoor gaat in januari 2018 van start in Gouda en Ridderkerk. De repetities vinden voor Ridderkerk plaats op maandagmiddag van 15.30 tot 16.30 uur. Voor meer informatie over de kosten van deelname en de mogelijkheid tot aanmelding: www.arsmusica.nl