Groeneboom-film bij TV Ridderkerk

RIDDERKERK - TV Ridderkerk vertoont komende week een oude film van de familie Groenenboom.In de archieven van Stichting Oud Ridderkerk is een mooie collectie 8 mm films van de familie Groenenboom van rond het jaar 1956 opgenomen. Daarnaast verlieten in die tijd veel Ridderkerkers hun huis en haard voor een nieuw leven ergens anders op de wereld.

Soms werd speciaal voor die familie in Canada of Australië een film gemaakt. Uit de privécollectie van de families Groeneboom en Van Nes en de familie Van Ooijen komt dit oude beeldmateriaal. Duidelijk in beeld komen Oom Leen en tante Driek. De melkboer, actief geassisteerd door zoon Cor. Dochter Wil laat trots haar eerst geboren kleine zien. De tweede grote liefde in de familie zijn de paarden die niet worden vergeten. Oom Leen als actief kerkbestuurslid brengt diverse bekenden in Rijsoord en omstreken in beeld. Tevens komen aan bod de Veiling in Barendrecht - toen al de grootste groenteveiling van Nederland - en diverse winkel, garages en middenstandbedrijven. Oom Arie en tante Jo, de groenteboer die met zijn Opel bestelwagen naar zijn huis met schuur aan de Middeldijk rijdt en trots zijn altijd beste kwaliteitsproducten laat zien. Oom Herman en tante Stien op de Christinahoeve showt hij met zoon Wim, stagiair Paul en zijn personeel de diverse machines van zijn landbouwbedrijf en hengstenhouderij. Was ophangen door tante Stien en koffie inschenken door dochter Gré. Kortom een mooie en rijke terugblik op een deel van de Ridderkerkse geschiedenis.
Deze film is te zien bij RTV-Ridderkerk van maandag 6 november t/m  met zondag 12 november  om 16.00, 18.00 en 22.00 uur.