Samen naar New York voor het goede doel

RIDDERKERK - Edwin Flooren en Jurgen Klapwijk zijn vrienden sinds hun vroege jeugd en fanatieke sporters. Ook dat laatste doen ze graag samen. Zo finishten ze dit jaar al bij de halve marathon in Zandvoort, kwart marathon in Rotterdam, 010 City Swim en de Dam tot Damloop. De vrienden trainen samen voor wat straks op 5 november de apotheose moet worden: de marathon in New York. Ditmaal voor een goed doel dat hen na aan het hart ligt: de realisatie van het nieuwe Familiehuis Daniel den Hoed in Rotterdam.

Al eerder reisden de sportieve Ridderkerkers samen naar New York voor de legendarische marathon. Destijds eindigt dat avontuur helaas al halverwege de route door uitdrogingsverschijnselen bij Jurgen. Op de Queens Borough Bridge naar Manhattan gaat het mis. In plaats van te finishen in Central Park belanden ze op de spoedeisende eerste hulp van een ziekenhuis. Samen, want Edwin blijft bij zijn vriend en stapt ook uit de wedstrijd.

Twee jaar, een medische check-up en vele "herstellopen" verder besluiten ze om nog een keer te gaan voor de volle 42 kilometer en 195 meter in de Big Apple. Om deze herkansing extra betekenis te geven koppelen ze er een sponsoractie voor het Familiehuis aan. "We lopen samen en beseffen maar al te goed hoe bijzonder en waardevol dit is. We willen daarom een steentje bijdragen aan het nieuwe Familiehuis waar mensen dichtbij elkaar kunnen zijn. Zeker als je ziek bent is dat van onschatbare waarde, dat hebben wij ook gemerkt."

De sponsoractie van Edwin en Jurgen steunen? Klik dan hun actie aan op www.nietzonderjou.nl

In het Familiehuis Daniel den Hoed logeren familieleden van kankerpatiënten dichtbij het ziekenhuis. Hier kunnen ze samen zijn en elkaar steunen in een emotionele periode van ziekte en behandeling. Het Familiehuis is een stichting die geen financiering ontvangt vanuit ziekenhuis of overheid en afhankelijk is van donateurs en vrijwilligers. Momenteel wordt extra geld geworven voor de bouw van het nieuwe Familiehuis dat naast het Erasmus MC Kanker Instituut wordt gerealiseerd.

www.familiehuis.nl

www.nietzonderjou.nl