Jezelf zijn bij open dag van het Zonnekind

RIDDERKERK - Jezelf mogen zijn, echt gezien en gehoord worden, met al jouw bijzonderheden is wat kinderen en hun ouders mogen ervaren tijdens de open dag die gehouden wordt door het Zonnekind op zaterdag 2 december aan de Platanenstraat 6 te Ridderkerk.

Het Zonnekind zet zich in om een veilige haven te bieden aan kinderen die mooi en bijzonder zijn. Tevens wil zij hun ouders ondersteunen. Het Zonnekind is er voor al die kinderen en hun ouders die zich afvragen hoe de kinderen hun leven kunnen leven zonder last te hebben van teveel prikkels, etiketten en negatieve beoordelingen ten aanzien van hun gedrag en vooral hoe zij hun talenten kunnen laten zien en inzetten. Juist jezelf zijn heeft te maken met het gevoel dat jij je thuis voelt en gezien en gehoord wordt o.a. door de docenten.

Op deze dag tonen wij u een scala van oefeningen, die voortkomen en een raakveld hebben met de aikido sta-sterktrainingen en verhalen en luister oefeningen. Deze mix is de succesvolle methode van het Zonnekind. Kinderen voelen gelijk aan dat zij hier op hun plaats zijn en ouders voelen zich gehoord, is een veelgehoorde reactie.

Programma zaterdag 2 december

9.30 uur inloop met koffie en thee.

10.00 uur opening door wethouder Tineke Keuzenkamp.

10.15 – 13 uur demonstraties voor de ouders en kinderen, een interactieve workshop, spelletjes voor de kinderen, een lezing voor de ouders door Christa Konijnendijk en Marlies Kooijman over kan uw kind voldoende stralen? Met uitleg over oorzaken van overprikkeling van uw kind, over kinesiologie en beeld denken.