Van kaartenbak tot bieb-apps

De geschiedenis van de Ridderkerkse Openbare Bibliotheek

RIDDERKERK - Van 15 november 2017 tot en met 6 januari 2018 is in de Oudheidkamer Ridderkerk een expositie te zien over de geschiedenis van de Ridderkerkse Bibliotheek. De tentoonstelling wordt gehouden ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Bibliotheek Ridderkerk-Centrum aan het Sint Jorisplein. Zoals de titel al aangeeft is voor de bibliotheek in de afgelopen decennia nogal wat veranderd, hetgeen goed tot uiting komt in de expositie in de Oudheidkamer. Er zijn veel foto's van de gebouwen, activiteiten voor de jeugd, schrijvers en kijkjes achter de schermen.

De eerste bibliotheek werd in Ridderkerk geopend in 1963 in de wijk Slikkerveer. In 1967 volgde de wijk Bolnes en in 1973 Ridderkerk Centrum-West. En tenslotte, 25 jaar geleden, in 1992 de huidige centrale bibliotheek. Benieuwd naar deze geschiedenis? Kom dan zeker een kijkje nemen of kom langs bij de opening.

De expositie wordt feestelijk geopend op vrijdag 17 november om 14 uur door oud-bibliothecaresse mevrouw Nel Lagendijk. Daarna kunt u onder het genot van een hapje en een drankje de tentoonstelling bezichtigen.

De Oudheidkamer aan de Kerksingel 26 te Ridderkerk is geopend op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. 0180-430615, website www.oudridderkerk.nl, email info@oudridderkerk.nl