Stoelyoga op Aafje Ontmoetingsplein Reyerheem

RIDDERKERK - Aafje ontmoetingsplein  Reyerheem speelt met een nieuw product 'Stoelyoga', in op de vraag van de 'oudere' medemens die niet in staat zijn om op een matje te liggen. Op vrijdagmiddag worden (buurt)bewoners in de gelegenheid gesteld deel te nemen aan deze speciale Yogalessen.

Stoelyoga
Stoelyoga is een milde vorm van yoga die wordt beoefend met een stoel. Sommige oefeningen voert de cursist zittend uit. Bij staande oefeningen dient de stoel als ondersteuning.Tijdens Stoelyoga wordt extra aandacht besteed aan het soepel houden van rug en gewrichten. Het evenwicht wordt getraind d.m.v. verschillende balansoefeningen. De oefeningen verbeteren de lichaamshouding en bloedsomloop en zorgen voor souplesse en vitaliteit.

Doordat deelnemers met aandacht bewegen, en de oefeningen langzaam en geconcentreerd uitvoeren, bepalen zij zelf hoever zij in een oefening kunnen gaan. De ademhaling werkt ondersteunend bij de oefeningen, zodat men tijdens een oefening al leert ontspannen. Door deze zachte benadering leren de cursisten wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van het lichaam.

Informatie
De lessen vinden elke vrijdag van 15 tot 16 uur plaats bij Aafje Ontmoetingsplein Reyerheem, Torenmolen 1, Ridderkerk. De Kosten zijn € 15,- per maand. Yogadocent is Mirjam van Dijk.

Interesse? Bel naar 06 53683272 en vraag naar Netty Aaftink of Karin de Rooij.

De lessen gaan door bij voldoende inschrijving (10  tot 15 personen per les).