Tina van Bennekom wijst op de gevaren van Sexting

Voorlichting over Sexting

RIDDERKERK - Het jongerenwerk van Sport en Welzijn zet zich in om jongeren in Ridderkerk te waarschuwen voor de gevaren van Sexting. Dit doen zij door voorlichting te geven op middelbare scholen.
Sexting is een naaktfoto of –video doorsturen naar iemand die je leuk vindt. Daarbij bestaat altijd de kans dat deze foto's ongewenst online worden verspreid.
"Jongeren willen vaak leuk gevonden worden en indruk maken op anderen. Daarbij denken zij vaak niet na over wat er kan gebeuren. Aandacht speelt een grote rol en vooral pubers zijn daar vaak gevoelig voor. Het maken van een foto is zo gebeurd, net als het doorsturen hiervan. Veel jongeren zien de gevolgen hier niet van in en zijn niet bekend met de risico's" zegt jongerenwerker Tina van Bennekom.
"Ben je toch een keer in de verleiding gekomen en heb je een foto of filmpje van jezelf doorgestuurd? Onderneem actie! Vertel het aan iemand die met jou samen naar een oplossing kan zoeken" zegt Tina. Jongeren kunnen hiervoor terecht bij het Coaching Point. De jongerencoach gaat met de jongere in gesprek en zoekt samen met hem/haar naar een oplossing. Ook worden er tips en adviezen gegeven (www.onuitwisbaar.nu).
De jongerencoaches van SenW zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag via coachingpoint@senw-ri.nl. Je kunt ook direct contact met Tina Mars-van Bennekom via 06 – 119 119 50 of Tina.vanBennekom@senw-ri.nl of Evina Beekink via 06 – 143 274 03 of Evina.Beekink@sewn-ri.nl.