Sinterklaas naar Rijsoord

RIDDERKERK - Zaterdag 18 november zal Sinterklaas met zijn Pieten aankomen  in Rijsoord. De goedheiligman zal rond 9.30 uur  voet aan wal zetten aan de Waalweg. De rode loper wordt voor hem uitgelegd bij de steiger nabij restaurant Ross Lovell. Ook vanaf de brug van de Rijksstraatweg zal men de Sint zo goed kunnen zien.

De ontvangst van Sint Nicolaas is evenals voorgaande jaren voorbereid door Oranjevereniging Nederland & Oranje. Na zijn aankomst heeft de Sint een rijtoer door Rijsoord. Hij wordt bij deze feestelijke rondrit begeleid door ruiters van manage Waalzicht en het muziekkorps Sursum Corda.

Sinterklaasfeest
Eindpunt van de rijtoer is de gereformeerde kerk aan de Rijksstraatweg 95, waar Sinterklaas het middelpunt zal zijn van een kinderfeest. Daarbij zal de Sint een aantal kinderen op het podium ontvangen. Natuurlijk zal er ook veel gezongen moeten worden. Na afloop ontvangen alle aanwezige kinderen een traktatie van de Pieten en is er de mogelijkheid om met Sint en Piet op de foto te gaan. De Sint wordt voor dit feest rond 10.15 uur in de kerk verwacht. De toegang is gratis op vertoon van de lidmaatschapskaart van Nederland & Oranje. Voor niet-leden geldt een entree van € 2,50 per persoon. Voor de laatste informatie: www.oranjevereniging-rijsoord.nl of de Facebookpagina van de Rijsoordse Oranjevereniging.