Sint komt met glutenvrije Piet

RIDDERKERK - Bij zijn officiële aankomst in Ridderkerk brengt Sinterklaas dit jaar ook een Glutenvrije Piet mee. De Sint zal op 25 november voet aan wal zetten in Bolnes en daarna zijn opwachting maken in het centrum. En zoals Sint het zelf zei: Sinterklaas is een feest voor iedereen. " Maar voor veel kinderen is de aankomst van Sinterklaas niet altijd een leuk feest. Zij kunnen de pepernoten niet eten en highfiven met de Piet doen sommige kinderen niet graag vanwege het kruimelgevaar. Daarom neem ik dit jaar een Glutenvrije Piet mee" aldus de goedheiligman.
De Glutenvrije Pieten zullen bij de intocht hun pepernoten enorm goed bewaken, want ze hebben verstand van gluten(-intolerantie) en kruisbesmetting!