Braakballen uitpluizen in NME-centrum

RIDDERKERK - Kinderen tussen de 6 en 12 jaar kunnen op woensdag 22 november braakbalen uitpluizen in NME-centrum "De Groene Draak" in Ridderkerk. Met begeleiding van vrijwilligers van Natuurvereniging IJsselmonde kunnen de jonge onderzoekers bekijken wat er zoal door een uil verorberd wordt. De hiervoor verzamelde braakballen hebben een diepvriesbehandeling gehad. Met de braakballen worden onder meer botjes, haren en dekschildjes van kevers uitgespuugd. Door deze ballen uit elkaar te trekken kan men het menu van uilen en roofvogels vaststellen. Ook wordt de microscoop erbij gehaald om de verschillen te bekijken tussen het gebit van een spitsmuis en andere muizen.
Er zijn deze middag twee groepen in het NME-gebouw aan de Kastanjelaan 27 (in het Reijerpark). De eerste groep (bijna vol) van 14.00 tot 14.55 uur en de tweede groep van 15.00 tot 16.00 uur. Deelname is gratis. Aanmelden, bij voorkeur per mail met vermelding van naam, leeftijd en telefoonnummer kan via Bruin Moes: bmbruinmoes@gmail.com of 0180-423327.